Нормативна база

 ГОЛОВНІ ТЕЗИ ВИСТУПУ МІНІСТРА
1.Семестрові оцінки учням виславляти за результатами поточного оцінювання до 12 березня а також з використанням результатів оцінюванння учнів з допомогою використовуваних дистанційних технологій навчання.
Для учнів початкових класів використовується формувальне оцінювання, обов’язково вчителям обговорити результати дитини з батьками які є безпосередніми спостерігачами дистанційного навчання.
Учні 4 і 9 класів звільнені від ДПА. Вчителям у документі про освіту вписати “звільнено”.
Учням 1-8 та 10 класів, які не планують переходити в інші навчальні заклади, вчителі зобов’язані поштою відправити копії документів про освіту та табелів. Ні в якому разі не відправляти у батьківські чати та не обговорювати результатів там.
ЗНО точно відбудеться. Терміни проведення залежать від закінчення карантину і можуть бути:
  • з 25 червня по 17 липня; результати не пізніше 31 липня;
  • з 17 серпня по 4 вересня; результати не пізніше 17 вересня.
Узагальнюючі терміни проведення ЗНО 2020 будуть повідомлені згодом після 11 травня.
ЗНО буде без корупції та безпечним для одинадцятикласників. Тестові зошити вже готові. Пункти тестування визначені.
Вступна кампанія буде зміщена. Терміни залежать від карантину.


 Освітні програми

 
27.03.2020
          Щодо завершення 2019/20 навчального року Лист МОН № 1/9-178 від 27.03.20 року
 
 
08.04.2020

Щодо нагальних питань впровадження Закону України «Про повну загальну середню освіту» Лист МОН № 1/9-201 від 08.04.20 року
23.03.2020

Щодо організації освітнього процесу в закладах загальної середньої освіти під час карантину Лист МОН № 1/9-173 від 23.03.20 року
 
18.03.2020

Про повну загальну середню освіту Закон України "Про повну загальну середню освіту"
11.03.2020

Рекомендації щодо попередження масового розповсюдження гострої респіраторної хвороби, спричиненої коронавірусом, і гострих ​респіраторних інфекцій Лист МОН № 1/9-154 від 11.03.20 року
04.03.2020

Щодо підвищення кваліфікації педагогічних працівників закладів загальної середньої освіти Лист МОН № 1/9-141 від 04.03.20 року

 http://nit-ariadnu.at.ua/HOVA/1/flow12.gif
Міністерство освіти і науки України наказом від 10 липня 2019 № 955 «Про внесення змін до наказу Міністерства освіти і науки України від 12 січня 2016 N 8», який вступив в силу 20.08.2019, оновило Положення про індивідуальну форму здобуття загальної середньої освіти. Навчальні заклади можуть організовувати (повідомивши про це на своїх сайтах або сайтах засновників) отримання освіти за:
1. Екстернатною формою (екстернат): організовується для осіб, які за станом здоров'я, через проживання за кордоном, на неконтрольованої території або на лінії зіткнення і т.д. не можуть відвідувати заняття і пройти тестування; прискорено опанували зміст навчальних предметів одного або декількох класів (рівнів повної загальної середньої освіти); самостійно освоїли чи хочуть опанувати зміст окремих навчальних предметів; засуджені до довічного позбавлення волі.
2. Сімейна (домашня) форма. Батьки можуть самостійно (або залучаючи педагогів, в тому числі неформального профілю) організовувати освітній процес з урахуванням здібностей, інтересів, потреб, мотивації, можливостей і досвіду своїх неповнолітніх дітей. Батьки відповідальні за отримання освіти дітьми на рівні не нижче стандартів і можуть фіксувати навчальні досягнення в портфоліо.
3. Педагогічний патронаж. Можливий для дітей з малонаселених сіл, хворих дітей - навчання відбувається біля їх лікарняного ліжка; засуджених дітей; дітей-біженців. Повнолітні школярі або батьки неповнолітніх можуть вибирати індивідуальну форму отримання освіти відповідно до інтересів, здібностей, потреб, мотивації, можливостей і досвіду. Зарахування на індивідуальне навчання проводиться зазвичай на початку навчального року. Переведення ж можливе протягом навчального року, але не пізніше ніж за 3 місяці до проведення річного оцінювання або державної підсумкової атестації. Таке обмеження не застосовується для переведення на педагогічний патронаж. Особи, які отримували або отримують освіту за кордоном, які проживали або проживають в Криму і неконтрольованих територіях або в населених пунктів на лінії зіткнення, що відносяться (переводять) на екстернат протягом всього календарного року. Керівник навчального закладу забезпечує реалізацію індивідуальної освітньої траєкторії здобувачів освіти шляхом розробки індивідуальних навчальних планів і індивідуальних програм розвитку (для осіб з особливими освітніми потребами), організації та проведення консультацій, надання доступу до бібліотечного фонду, навчальної, наукової, виробничої, культурної, спортивної інфраструктури закладу освіти і т. д. Батьки можуть брати участь в розробці індивідуального навчального плану і узгодити його.
http://nit-ariadnu.at.ua/HOVA/1/flow12.gif

 Навчальні програми курсів за вибором факультативів
Звичаї та обряди українського народу в контексті художньої літератури. Програма курсу за вибором для учнів 8-9-х класу загальноосвітніх навчальних закладів

Музичний світ поетичного слова. Програма курсу за вибором для учнів 8-9-х класів  загальноосвітніх навчальних закладів

Аналіз ліричного твору. Програма курсу за вибором для 8-9-х класів загальноосвітніх навчальних закладів

Казка як епічний жанр. Програма факультативного  курсу  для учнів 5  класу загальноосвітніх навчальних закладів
Російська мова. 511 класи. Факультативний курс для загальноосвітніх навчальних закладів із навчанням українською мовою (за новим Державним стандартом)
Російська мова. 511 класи. Факультативний курс для загальноосвітніх навчальних закладів із навчанням українською мовою
Російська мова. Курс за вибором для загальноосвітніх навчальних закладів із навчанням українською мовою
Спецкурс «Єврейська література» для учнів 811 класів
Також в наявності збірник навчальних Програм факультативів і спецкурсів, який задовольнить різні інтереси тих, хто хоче поглибити та розширити свої знання із зарубіжної літератури. До збірника увійшли програми факультативів та спецкурсів для 8 класу: «Література західноєвропейського Середньовіччя», «Учнівський твір як засіб спілкування»; для 9 класу: «Українські мотиви та образи у зарубіжній літературі», «Російськомовна література України ХХ – початку ХХІ століть», «Літературні премії та їх лауреати»; для 10 класу: «Реалізм у контексті світової літератури», «Лауреати Нобелівськоїпремії»; для 11 класу: «Антивоєнна тематика в літературі ХХ століття», «Українська перекладацька школа», «Зарубіжна література в контексті світового мистецтва», «Розвиток світової новели».
 http://nit-ariadnu.at.ua/HOVA/1/flow12.gif
 
Методичні рекомендації щодо запровадження наскрізної змістової лінії "Громадянська відповідальність" у закладах освіти
Дякую Тетяні Сологуб за пошуки корисної інформації!
drive.google.com
 http://nit-ariadnu.at.ua/HOVA/1/flow12.gif
Лист МОН України від 16.08.2019 № 1/9-523 "Про національно-патріотичне виховання у закладах освіти у 2019/2020 навчальному році" чинний
Завантажити документ
у форматі pdf, 289804 Кб

22.08.2019
20.08.2019
20.08.2019
20.08.2019
20.08.2019
19.08.2019
8.08.2019
12.06.2019
11.06.2019


Оцінювання інтегрованого курсу 10-11 клас "РОсійська мова і література 10-11клас"
/дивись документ HOVA/5/2_2-2189.pdf


НА ЗАМІТКУ ВЧИТЕЛЮ ЗАРУБІЖНОЇ ЛІТЕРАТУРИ
Із 01.09.2018 починають діяти (поки в 10 кл., а з 1.09.2019 – ще й в 11 кл.) нові програми курсу «Зарубіжна література» для 10-11 класів (гол. автор. кол. – Л.П.Юлдашева). Програми розроблено на підставі Державного стандарту базової і повної загальної середньої освіти 2011 р. з урахуванням Державного стандарту початкової загальної освіти 2011 р., програми із зарубіжної літератури для 5–9 класів (2012 зі змінами 2015–2017 рр., автори – О.Ніколенко та ін.) та відповідно до концепції «Нова українська школа» (2016). На відміну від старих (поки діючих) програм для старшої школи, їх створено для двох освітніх рівнів: стандарту та профільного. Це означає, що академічний рівень іде в минуле і що всі старші класи стають ПРОФІЛЬНИМИ! Програма стандарту визначає на зарубіжну літературу 1 год. на тиждень, а програма профілю – 3 год. Шукайте програми на сайті МОН: https://mon.gov.ua/…/n…/navchalni-programi-dlya-10-11-klasiv (зверху – старі програми, внизу – чинні з 1 вересня 2018 р.).
Ще звертаємо вашу увагу на новий Типовий навчальний план для 10-11-х класів, розроблений відповідно до Державного стандарту 2011 р. та затверджений наказом МОН від 24.11.2017: https://mon.gov.ua/…/…/04/nmo-1541tipovi-navchalni-plani.pdf. Як і нові програми, він вступає в дію з 1 вересня 2018 р. На основі цих документів кожен ЗНЗ складає свій робочий навчальний план, в якому подається перелік навчальних предметів, їх розподіл за роками навчання та кількість годин на кожний предмет.
Новий Типовий навчальний план пропонує ЗНЗ (на їх розсуд) 2 варіанти організації навчального процесу:
1) перелік базових предметів включає експериментальні інтегровані курси: «Історія: Україна і світ» та «Природничі науки» (див. таблицю №1 Типового навчального плану для 10-11 кл.);
2) перелік базових предметів включає окремі предмети суспільно-гуманітарного та математично-природничого циклів.
Зміст профілю навчання реалізується системою предметів і курсів:
1) базові предмети (обов'язкові для учнів усіх профілів), серед них УМ (2 год.), УЛ (2 год.), ЗЛ (1 год.) та ін. (див. таблицю №2 Типового навчального плану для 10-11 кл.);
2) вибірково-обов’язкові предмети (вивчаються на рівні стандарту): «Інформатика», «Технології», «Мистецтво» (учні обирають 2 предмети з 3-х);
3) профільні предмети (предмети, що реалізують цілі, завдання і зміст кожного конкретного профілю), зокрема УМ (4 год.), УЛ (4 год), ЗЛ (3 год.) та ін. (див. таблицю №3 Типового навч. плану для 10-11 кл);
4) курси за вибором: спеціальні та факультативні курси. Спецкурси (разом із профільними) відображають специфіку профілю і визначають його сутність, доповнюють і поглиблюють зміст окремих профільних (інколи – непрофільних) предметів, можуть містити розділи, що не були включені до навчальних програм тощо. Факультативні курси є засобом задоволення освітніх потреб учнів, не пов’язаних із профілем навчання.
Рішення про розподіл годин для формування відповідного профілю навчання приймає ЗАКЛАД ОСВІТИ, враховуючи освітні потреби учнів, регіональні особливості, кадрове забезпечення, матеріально-технічну базу тощо.
У процесі складання власного (робочого) навчального плану слід враховувати:
- профіль навчання передбачає можливість вивчення профільних предметів з різних освітніх галузей;
- к-ть годин для вивчення проф. предмету складається з к-ті годин за Типовим навч. планом на базові пр. + на проф. пр.;
- залишок годин на проф. пр. (у разі наявності) можна використати на збільшення годин на базові пр., на вивч. спеціальних і факультативн. курсів;
- загальну к-ть годин на вивчення проф. або базових предметів можна збільшувати за рахунок додаткових годин.
Більше інформації – в тексті документу.

Організація навчально-виховного процесу із зарубіжної літератури

Комментариев нет: